Snyggt kantband and a welcome!

20140731_4332

First I will start in English. I’ve noticed (in my statistics) that it’s been a lot of american and other international visitors on my site the last couple of days. This of course makes me very happy! But I’m curios; who are you and how did you all find me? And very welcome all of you! Maybe it is time for me to translate some of my posts, both old popular ones and in the future?20140801_4294b

Ibland är det kantbanden som får ta huvudrollen! När jag sydde haremsbyxorna med matchande t-shirt i retroblommorna från James Pattern Design fick jag över lite remsor som jag kantat tröjan med. Istället för att lägga dem i en låda (och troligtvis glömma bort dem) klippte jag till en klänning i randig jersey och kantade med en gång. Samtidigt satte jag ett tryck med vinyl nere i ena hörnet. Detta är en riktig favoritmodell på klänning som var ett av de första mönster som jag konstruerade på egen hand. I inlägget från mars 2012 så ser jag inte fram emot att gradera det till fler storlekar. Och det har faktiskt inte blivit av än. Fast numera rynkar jag inte denna klänning med framilonband utan med hjälp av overlocken på hög diff.

 

Bilderna är tagna i makens familjs stuga vid en sjö där vi ofta befinner oss under delar av somrarna. Ser ni huset på den högre bilden uppe i hörnet? Det är huset – så det är sannerligen strandnära.

Kommentera

