Harleqeuin och katter

20140820_4754

20140820_4752Det blir många inspirationsinlägg på rad nu från Tyglycka, men så får det ju vara nu när det finns så många nyheter på gång. Näst på tur är harlequin-mönstrat i svart och vitt. Ett sådant här tyg hade Tyglycka fått många önskemål om, och det förstår jag. Det är underbart. Tidigare har det ju funnits hos andra återförsäljare i andra färger, men just svart och vitt är så himla snyggt och har i alla fall inte jag fått tag på tidigare.

Sedan har jag för övrigt en förkärlek åt den här satinlappen från 3exter.

Hej. Tänk på miljön! När du är klar mig, lämna mig gärna till välgörenhet eller återvinning tack!

20140820_4757

Inlägget är i samarbete med Tyglycka. En tutorial på hur jag syr kragen finns här.

2 thoughts on “Harleqeuin och katter

  1. Du är jätte duktig och kläderna suveräna kul när det inte är hello Kitty på allt, jag är farmor till tre flickor och en pojke syr så gott jag kan på min vanliga symaskin ( läs tröska) men önskar givetvis någon som bandkantar mm. Mitt tygparadis är lilla tygboden på torget i Uddevalla alla barntrikåer 120:-/metern och dom har massor !!! Väl värt ett besök tygerna du köper är jättefina men rackarns så dyra per meter. Jag kämpar också med ottobres mönster. Hälsning Babsan

    • Hej och tack för dina fina ord! Jo visst är vissa tyger väldigt dyra, men med tanke på hur mycket tid man lägger ner så är det nästan värt bra grejer. I alla fall känns det mer motiverat när det är ekotyger som är tryckta i Europa. Jag får stanna till i Uddevalla och kika! Tack för tipset. Eftersom mina föräldrar bor i Sotenäs och jag i Göteborg åker vi ju förbi titt som tätt!

Kommentera

