Trollkläder

20140308_0686 20140308_0691God förmiddag! Eftersom detta är lite av min sy-dagbok så vill jag ju visa allt jag syr. Även om de tär länge sedan det syddes. Detta syddes i tidigt i våras till två barn i vårt grannland i öster. Passande va?

Idag så skall det sys beställningar för fullt, det är främst mössor som beställs just nu. Hösten är ju äntligen här. I övrigt skall jag också bestämma mig för några av de sista detaljerna på det egna tyg jag skall trycka upp. Det skall bli så himla KUL att få något eget som bara jag har och som jag älskar.

Mer om det så småningom!

 

4 thoughts on “Trollkläder

  1. har en vän vars son älskar mumin, vad skulle du ta för att göra ett set med mössa och byxor o kanske en body i mumintyg? om du ff syr i det? kan ta reda på storlek om de är så..

    • Egentligen är det lite dumt av mig att jag lagt denna bild på bloggen eftersom jag bara syr i detta tyg till vänner. Mumin är licenserad så det är inte OK att sy till försäljning tyvärr.

Kommentera

