JNY och nougatfärgad jersey

20130409_2577

Särskilt färgglad är inte min garderob. Jag trivs helt enkelt bäst i jordiga i färger och här har jag sytt en sk. lökklänning i nougatfärgad jersey från JNY. Fler bilder finns på deras blogg under inlägget jag skrivit där.

För er som syr själva så kanske ni känner igen det välanvända mönstret Onion 2035 som väldigt många varianter på. Det förstår jag! Just denna har jag gjort ärmlös, men det finns mängder av variationer. Som jag skriver i JNY-bloggen så är det dock en bra idé att förlänga överdelen om man vill ha skärningen under brösten.

För övrigt är jag nyss hemkommen från Åre där jag besökt JNY ett par dagar där vi funderat på kommande samarbeten. Det har varit väldigt kul att träffa folket bakom JNY och höra lite om deras arbete! Extra kul har det ju varit att se alla tyger så klart.

Dessutom hade jag turen att se lite norrsken en av kvällarna. 2014-09-12 10.21.41

Vi testade bland annat att filma lite som ni ser på bilden här ovan.

Kommentera

