Snöleopard med utstående öron

20140828_1634

En bekant har hjälpt mig en hel del med tips och stöd det senaste och som tack för hjälpen hade jag tänkt sy lite kläder till hennes barn. Hon råkar ju nämligen ha den fina smaken att vara ett fan av BraLLan-kläder. Jag var lite sugen på att sy ett djur med öron i raglansömmen sedan jag sett en liknande variant hos en av de stora kedjorna. Damen nedan är ett väldigt djurälskande barn och har många favoritdjur. När det kommer till kattdjur var hennes favorit snöleopard som är snabb och tuff. Så snöleopard fick det så klart bli. Tack Lovisa för att jag fick visa den fina bilden.

Ansiktet har jag gjort med min Cameo-skrivare och trycket är i två lager. Bakom den svarta konturen strök jag fast vit vinyl för att det svarta skulle synas ordentligt och använde programmets ”offset”-funktion för detta ändamål.

Tyget kommer från Jonic och vinylen kommer från GladaGrodan. Öronen är stoppade med stoppning från en kudde från IKEA.
snöleopardTyvärr blev klänningen lite väl lång i sina proportioner, men fördelen är ju att den förhoppningsvis passar under en lång tid framöver. Idén kommer jag använda igen, men förbättra mönstret lite.

 

3 thoughts on “Snöleopard med utstående öron

Kommentera

