Svamp-pyjamas och Syfestivalen

20141005_5085

 

Nu närmar sig Syfestivalen i Stockholm! På torsdag morgon så far jag mot Älvsjömässan. Jag kommer att stå med 3exter, men mina kläder kommer dyka upp på lite andra ställen också. Väldigt roligt! Pyjamasen här ovan sydde jag till Syfestivalen i Borås. Lapp och knappar med svamp finns hos 3exter. Lappen har funnits ett tag, men det ju helt klart roligare att använda den sedan det kom matchande knappar också. Kul grej! Detsamma gäller ankare där det finns både knappar och vävd lapp att matcha med på samma ställe. Tyget kommer från Swelogent och mudden är från Stoff&Stil.

Här nedanför är lite bilder från vår inspirationsmonter i Borås. Vad kul det var med alla som kom förbi. Jag ser fram mot ännu fler möten. På tal om att ”se fram emot” så skall det bli extra kul att titta i montern från ”Indie fabrics” som är en samling finska mindre tygleverantörer. Det innebär ju att man kan köpa tyger som vanligtvis inte säljs i Sverige och det är ju stort plus. 20140926_5019

2 thoughts on “Svamp-pyjamas och Syfestivalen

  1. Pingback: Matchande ugglor | Brallan by Alice

Kommentera

