Marina önskemål

20141019_5106

Denna klänning är en beställning. Jag fick ganska fria tyglar, enda önskemålet var att det skulle vara kortärmat och marint samt ha någon detalj. Detaljerna fick bli fickor och delat framstycke så att jag kunde göra lite rynk (rynket gör jag med högsta diff + högsta stygnlängd på overlocken, men vanliga rynktrådar går ju också bra).

Klänningens mönster är inget särskilt utan jag har tagit mitt vanliga klänningsmönster och helt enkelt delat av det i överkant. Underdelen har jag lagt några centimeter från vikt kant och sedan rynkade jag och  sydde ihop. Jag har inte rynkat hela vägen utan endast den mittersta delen av framsidans understycke. Glöm inte att lägga till sömnsmån när du delar av!

Detta är ju ett par av mina favorittyger och båda finns att köpa hos Tyglycka. Bomullen i tyget är ekologiskt och trycket på tyget är öko-tex.

 

One thought on “Marina önskemål

Kommentera

