Ny version!

 

20141019_51302

På symässan i Borås i september hade jag med mig denna typ av klänning som inspirationsplagg i 3exters monter. Den har ju spets, spetsapplikation, knappar och vävt märke därifrån så den passade fint i montern. Egentligen hade en vän till familjen redan ”tingat” den, men den fick följa med och visas upp. Väl på plats så var det en tjej som kom tillbaka till vår montern 2 gånger och frågade om hon kunde få köpa den. Första gången sa jag nej, men andra gången så sa jag ja. Vilken ära att tjejen ville köpa till sitt barn som fortfarande bara var en liten spädis. Det kommer dröja åtminstone 1 år innan barnet kan ha klänningen och ändå ville hon verkligen ha den.

Så jag sålde den, och sydde en ny till vår vän! Det är ju fördelen när man kan sy – det är bara att göra en till.

Material: Velour från Stoff&Stil och interlock (Hilco) från Sydilla. Spets, knappar, spetsappliaktion och vävt märke från 3exter.

Mönster: En A-linjeformad raglanklänning där jag klippt upp fronten från främre raglansömmen och vertikalt rakt ned. Kragen är en dubbelvikt rektangel (20 cm hög) och nästan lika bred som halsringningen

20141019_5130

 

Kommentera

