Znok-stjärnor med mörkt marinblå bakgrund

 

20141022_5266

Två par tajts och en vändbar väst tillhörde också beställningen jag berättade om i förrgår.Idag visade Znok en live-bild på plaggen från sitt lager. Stjärnorna är den nyaste färgställningen i Ahlards ”Stars” och den finns, i alla fall just nu, i 6 fler färgställningar på hemsidan.

Material: Ekologisk jersey i bomull/lycra, Stars Nattblå och enfärgad jersey Dahlia, från Znok. 25 mm  marinblå strechspets från 3exter.

Mönster: Västen är förstorad från ett MINIKREA-mönster.

Förresten; OJ vad jag fick tänka till för att få ordning på de vändsydda ärmhålen. När jag syr med långa ärmar är det inget problem, men här blev det lite pilligt och svårt att tänka när man hade så lite ärm att jobba med. Till slut tråcklade jag fast det först för att se så att det verkligen skulle bli rätt när jag vrängde ut den. 

 

20141022_5268

Kommentera

