Imorgon är det sista dagen…

20141022_5327Imorgon är sista dagen på symässan här i Göteborg och den är öppen 10-16 på Kvibergs regemente. Det är också sista dagen på min mäss-höst. Det har sammanlagt blivit 3 mässor; Borås, Stockholm och Göteborg. Åter igen tusen tack till alla er som kommit fram och pratat. Ni anar inte vilken glädje det är att ni tar er tid och berättar att ni följer min blogg och hur mycket ni gillar den. Det gör det sannerligen värt all tid den tar. Det är verkligen kul att se några av de ansikten som läser det jag skriver och jag har fått många tips på vad ni vill att jag skall ta upp och göra fler tutorials på. Ni får gärna fortsätta att ge förslag i kommentarerna.

37569947-rHhwgSå till plagget här i inlägget!

Det sydde jag inför mässorna för att ge lite tips på vad man kan använda denna resårspets från 3exter till. Knäpplisten har ingen funktion alls utan är helt enkelt bara dekoration. Jag har sytt fast den genom att först sy en raksöm längst ner på resåren räta mot räta (alltså att resåren ligger pekandes nedåt). Sedan har vänt upp den så att resårens aviga hamnar mot tygets räta och pekar uppåt. Sedan sydde jag fast den när muddkanten i halsen syddes fast.

Knapparna är målade träknappar och kommer också från 3exter. Tyget såldes för ett par år sedan hos Znok.

Mönstret då? Jo, det är en vanlig tröja med raglan-skärning som jag ställt ut. Mönster på raglantröja finns till exempel i boken Barnetøj (Hanne Meedom) och i flertalet av Ottobres tidningar (till exempel med kort ärm i Ottobre 3/3013)

Inlägget är i samarbete med 3exter.

 

Kommentera

