Svampskogen

20141104_5615

20141105_5551När det börjar bli lite kyligare så är det ju himla skönt att sy i sådant som är lite tjockare. Velour, collage och många jaquard-stickade tyger ger ju lite tjockare kläder än den vanliga singeljerseyn som jag vanligtvis använder.

Denna collage som jag fick med mig hem från MeMbA på Syfestivalen har lite elasthan i sig och är därmed ganska strechig också. Det är kul med stora ”landskapsliknande” tryck på tygerna tycker jag. Inget plagg blir ju riktigt det andra likt och jag gillar att man inte behöver ta lika mycket hänsyn till att centrera vissa delar. På denna var det till och med en fördel att lägga den stora svampen på ena sidan tycker jag.

Klänningen fick också en svampknapp från 3exter, mudden är från Stoff&Stil.

Sedan att tyget kombinerar några av mina favoritfärger att ha ihop är ju heller ingen nackdel; turkos, rött och vitt!

20141104_5613

 

 

One thought on “Svampskogen

Kommentera

