Sjalar i Znok-nyheter

20141022_5382

På Stockholms-mässan fick jag äran att sy lite sjalar som tygbutiken Znok kunde ha i montern i två av höstens nyheter ”Homo sapiens” och ”Ruben reptil”. Enkla att sy och roliga att använda. Julklappstips! Enda nackdelen är väl att det går åt en hel del tyg. Här har jag gjort en likbent triangel och använt fullbredd som bas och 0,5 m på höjden per del. Det  innebär en materialåtgång med tyg på 1m /sjal (man får över lite rester).

Sjalarna pimpades lite extra med sybehör från 3exter.

Turkosa och gröna pompom-band (När jag sydde ihop de 2 trianglarna räta mot räta lade jag in popom-bandet mellan lagren på trangelns sidor)
Orange bomullsspets  (bomullspetsen sydde jag på efter sjalen hade vändsytts)
25 mm cremespets (på samma sätt som med pompom-banden)

20141022_5384Från och med nu kommer ni även att hitta några av mina inlägg på 3exters blogg. Inlägget är i samarbete med 3exter och Znok.

 

Kommentera

