Filtar på rad

20141130_624320141130_6254Varje gång jag syr filtar så upptäcker jag hur kul det är! Framförallt om man, som jag hade denna gång, redan har skurit upp massa jättelånga kantband som bara väntar på att få bli filtar.

När jag klippt ut tygstyckena overlockar jag ihop dem med en något förhöjd diff så blir det mycket enklare och snyggare att kanta.

De mönstrade tygerna i detta inlägg kommer från Tyglycka:Diamonds, Cool owls och Airplanes

Every time I sew blankets I discover how much fun it is! Especially if, as I had this time , already cut up a lot of really long piping band that just waited to be blankets. After I have cut out the pieces of fabric I sew the two pieces together with the serger (and a slightly increased diff). In this way will be much easier and neater to do the edges. The patterned fabrics in this post comes from Tyglycka .

20141130_6248

 

2 thoughts on “Filtar på rad

    • Absolut tar jag beställningar! Jag har tyvärr inte tillräckligt med tyg till en filt i ugglorna. Men just denna finns i en butik i Bollebygd. Hon säljer den säkert och skickar den via nätet och du gillade just denna variant. Jag kan fråga henne om den finns kvar.

Kommentera

