Retrokänsla med cirkelblommor

20150127_7206

20150127_7177Det här tyget fick jag hem strax innan jul och jag har klappar på det, men inte vågat sy. Till slut kom jag på att jag ville göra något som kändes lite retro. Jag vet inte riktigt hur retro det faktiskt är. Men polokrage och ett litet hårband tyckte jag gjorde sig fint i detta tyg.
20150127_7189
Tyget kommer från MeMbA och finns i 3 olika färger; grått, orange och petrol.  Det är Linda Kling som har designat det åt MeMbA. Mönstret är inga konstigheter. Jag har tagit en raglanklänning som sedan fått en polokrage genom att jag sytt en rundel som jag vikt avig mot avig och sedan har sytt på.
20150127_7182

I got this fabric  just before Christmas and I have petted it, but not dared to sew in it. Eventually I realized that I wanted to do something that felt a little retro. I do not really know how retro it actually is. But turtleneck and a small hair band just felt fine in this fabric.

The fabric is from Memba and are available in 3 different colors; gray, orange and petrol. It’s Linda Kling who designed it for Memba. The pattern is no funny business. I’ve taken a raglan dress who then got a turtleneck when I sewed a circle which I folded wrong side to wrong side and then sewed it on .

Kommentera

