Till mig själv!

20150121_1846I mellandagarna var jag på en liten mini-syträff hos Ulrika. Det blev lite sytt och så målade jag av ett Allt om handarbete-mönster av henne. Eftersom jag prenumererar på tidningen så har jag den säkert hemma också. Men det var ju perfekt att få testa passformen på Ulrikas mönster när jag kunde prova hennes nysydda kofta.

Jag gjorde min helt vändbar. Ena sidan är i en ullblandning av något slag. Det är ganska tjockt och jag köpte det av Tygaffären (Lagerströmsplatsen) på symässan i Kviberg (Göteborg) förra våren. Tygaffären är ju en riktig huvudattraktion på Göteborgs-mässan märker man. I stort sett ständig kö, men det förstår jag med bra priser och härlig service! Ni har väl förresten inte missat att det satsas lite extra inför Göteborgs egna lilla symässa i år 27 feb-1 mars? Fler tygbutiker (i år kommer även MeMbA förutom bland andra DeLaTezz och Tyglycka) och lite workshops. Gå med FB-gruppen för fler uppdateringar!

Det andra tyget kommer från Znok och kallas för Fields. Det finns i fler färgställningar, men det är ju alltid en extra fördel enligt mig när det kommer i Petrol. Det råkar ju vara min favoritfärg.

Satinbanden och spetsarna kommer ju så klart från 3exter. Klicka på inlägget till 3exter-bloggen här för detaljer och länkar till produkterna.

Kommentera

