Svalor

20150210_7465

Nu närmar sig Syfestivalen! Jag har sytt som en galning idag. Först var tanken att jag skulle sy hela mån-ons men på grund av sjuka barn blev måndag och tisdag inte särskilt effektiva. Men sådant är livet. Idag fick jag hjälp med barnen och kunde köra på lite mer.

Här är en body i Tyglyckas nya tyg med svalor på. Det kommer att släppas nu till helgen på festivalen och om någon vecka i webshopen. Med på plagget satte jag matchande knappar från 3exter och så blev det en liten napphållare. Alla 3 olika sorters spets är också från 3exter.

Under festivalen i Älvsjö kommer jag befinna mig i 3exters monter, nästan jämt. Kom gärna förbi och säg hej om ni besöker mässan.
20150210_7470

The sewing fair is approaching! I have been sewing like crazy today. The initial idea was that I would sew Mon-Wed, all days long. But because of ill children Monday and Tuesday were not very effective . But that’s life! Today I got help with the children and could do a little more. Here is one of Tyglycka’s new fabrics with swallows on. It will be released this weekend at the fair and in about a week in the webshop. On the garment I put matching buttons from 3exter and also I made a little pacifier keeper. During the fair in Älvsjö, you can find me in 3exter’s booth, almost all the time. Please drop by and say hello if you visit the fair.

Inlägget är i samarbete med 3exter och Tyglycka.

Kommentera

