Outfits från Syfestivalen

20150217_7629

Eftersom många av 3exters sybehör matchar Tyglyckas tyger så var vi alla tre i 3exter-montern klädda i tröjor sydda i Tyglyckas nyheter. Här är mina tre outfits.  Tröjan i mitten är vändsydd och har mitt eget musseltyg inuti. 20150217_7638

Självklart hade vi ju massa tillbehör på plaggen:

  1. Virkad spets
  2. Grå knapp med triangel
  3. Grönt satinband
  4. Grön bomullsspets
  5. Strechspets med hål
    Untitled-1Since many of 3exter’s haberdashery match Tyglycka’s fabrics we were all three in 3exter’s booth dressed in cardigans sewn in Tyglyckas news. Here are my three outfits. The shirt in the middle is lined with my own mussle fabric inside. Obviously we had the lot of accessories on the garments.

    1. Crocheted lace
    2. Gray button with a triangle
    3. Green satin ribbon
    4. Green cotton lace
    5. Stretch Lace with holes

Inlägget är i samarbete med Tyglycka och 3exter.

3 thoughts on “Outfits från Syfestivalen

    • Tack! Alla 3 har samma grundmönsterdär jag använt bakstycket och ärmarna. Framsidan har jag ritat om lite olika på frihand. Så tyvärr kan jag inte hänvisa dig till något annat.

Kommentera

