Monster med accessoarer

20150312_8082

20150312_8108Under en period för några år sedan tyckte jag det var svårt att hitta riktigt småmönstrade tyger för barn. Detta är ju så långt från det man kan komma. Och jag älskar det! Man kan väl säga att jag gjort en helomvändning i frågan. Jag gillar att det är något specifikt som tar upp hela den viktigaste delen av plagget. Nackdelen är att det ibland går åt mycket tyg när man mönsterpassar. Men det får det vara värt. Ja, som ni vet gillar jag ju andra tyger också, men stort är riktigt fint!

Jag hade missat hur stort tryck det var på detta tyg. Men på SY-mässan i Göteborg fanns det att köpa i MeMbAs monster och dessutom lite billigare. Hurra! Finska PaaPii står såklart för designen och det finns flera PaaPii nyheter just nu i MeMbA-shopen.

20150312_8080

Jag visste med en gång att  figuren ”Hippu” skulle få lite extra accessoarer. På klänningen blev den översta extra snygg med rosett i håret och ett spetshalsband. En figur på ena sidan fick en mage som jag gjorde till en ficka med spetskant med samma spets som halsbandet (och som jag även kantat halsen och fållen med. 
20150312_8084
På den matchande bodyn fick ”Hippu” en liten söt fluga i form av svart rosett med vita prickar. Spetsar och rosett kommer från 3exter.

 

2 thoughts on “Monster med accessoarer

Kommentera

