Jeansjersey

20150306_7935

Oj vad tiden går. Att blogga har jag helt enkelt fått prioritera bort. Intensivt på mitt lärarjobb i kombination med att jag har en hel del att sy och till sist så är det ju dags att komma igång med trädgården. I år har jag höga ambitioner på alla 3 fronter.

20150306_7982Jag börjar med lite grann som synts i andra sammanhang. Så kanske har du redan sett dessa bilder på jeansjerseyn från Znok? Bilderna används på deras hemsida som produktinfo-bilder. Jeansjerseyn är ekologisk och är lite kraftigare än deras vanliga enfärgade jersey. Den är inte heller lika strechig. Det är mer jeans över det hela, men fortfarande med viss strech och inte alls lika tjock som riktigt jeanstyg. Bra för strechjeans med andra ord. Här blev det ett par baggybyxor med dekorsömmar.

Tråden jag har använt är inte dyr jeanstråd utan DOR-TAK i färg 183. Det är ju inte hållbarheten hos jeanstråd jag är ute efter här, utan färgen. Tråden är köpt från Bibbis.

20150306_7937Inlägget är i samarbete med ZnokDesign.

 

Kommentera

