Oförskämt nöjd!

20150411_831520150416_8392Jag blev nästan lite fnissig när denna var klar. Anledningen? Det var för att jag blev så himla nöjd. Ni kanske är trötta på vändbart med luva här på bloggen. Men det är inte jag (och jag har mer på lager att visa). Här tänkte jag en kombination av en OddMolly-inspirerad knytning (som Wcollection gjort många fina versioner av) men i kombination med luva. Till min glädje blev det precis som jag tänkt på första försöket. Hurra!

Dessutom hade jag turen att ha besök av en fin liten modell så jag kunde ta live-bild också. Storleken stämmer ju inte helt, den är lite stor – men hon är himla fin med den på. Egna dottern villeinte vara med på bild denna dag och det får man ju respektera.

Material: Båda tygerna i den här versionen är strechcollage från MeMbA. Den är inte stel utan väldigt mjuk och ganska tunn för att vara collage (om man jämför med andra ”loop-backs” som jag har hemma). Denna typ är verkligen en av mina favorittyger. Har ni inte testat strechcollage med bomull och elasthan så gör det! Mellan de två lagren har jag lagt in volangspets från 3exter. I och med att den är i två lager och med lite tjockare tyg och går omlott fram kan man nästan ha den som jacka.
20150416_8389

Kommentera

