Plus

20150517_8728 20150517_8731Jag påbörjade den här byxan för ganska länge sedan. Men när det bara var knapparna kvar  att sätta så kände jag att jag var tvungen att vänta på 3exters  matchande knappar som jag visste var på ingång.  Sedan glömdes de bort ett tag innan jag häromdagen tog tag i själva knappningen.

Både mudd och krysstyget kommer från Tyglycka. Knapparna och spetsen till rosetten kommer från 3exter. Tyglyckas mudd är rundvävd och mjuk, vilket innebär att den är enkel att kanta med. När jag kantar med mudd gör jag 3-vik.

När det kommer till mönster har jag kombinerat ett kuvertlinne med min helpyjamas. Min ständiga uppmaning till alla när det gäller mönster är ju att försöka kombinera om dem. Det är så roligt att börja variera knäppningar, detaljer, ärmar och allt annat.

20150517_8733Här nedan ser ni förresten massor av knappar som gjorts i samarbete mellan 3exter och Tyglycka. Nu har ju dessutom Tyglyckas sommarnyheter kommit in.

10404307_1085352804813748_3138647257319049366_n

Inlägget är i samarbete med 3exter och Tyglycka

Kommentera

