Mint och grått

20150530_8947

Ännu en sommarnyhet från Tyglycka (jo, det kommer självklart bli några inlägg med Tyglycka en liten tid framöver). Circles of circles heter tyget. Tyglyckas tyger är ju sedan en tid tillbaka GOTS-certifierade (dvs. ekologiska), HURRA så bra det är. Men det tål att tänkas på att man inte kan sälja plagget själv som GOTS. Då måste man själv vara certifierad.

Modellen på tröja fick jag inspiration av hemma hos en kompis där dottern hade en tunika med flera lager vingärmar och ballongformad i nederkant.

Vingärmarna har rullfåll medan halsen är kantad. Nederkanten har en dubbelvik muddkant, men innan jag sydde på den rynkade jag nederkanten med overlocken (inställd på högsta diff).

Jag älskar mint och kombinerar det nästan alltid med grått (här kommer mudden från Stoff&Stil). Vad tycker ni är snyggast till mint?
20150530_8940

11289506_920699857953492_7134716894067575966_oOch seden en sak till. Imorgon har Tyglycka 10% för att fira Mors dag. Ange koden: MAMMA.

Inlägget är i samarbete med Tyglycka

2 thoughts on “Mint och grått

  1. Grått är snyggt till men oxå korall. Väldigt söt klänning! Kan du inte visa vilka inställningar du har för snygg rullfåll i trikå?

    • Korall är ju himla fint ja! Jag använder maskinens rekommenderande. Men det är ju lite rörigt eftersom jag har en babylock och ställer in ett reglage på en bokstav osv. Så det är nog inte helt möjligt att översätta.

Kommentera

