Enkel haremsbyxa utan mönster

20150609_9140
20150617_9099S0000007210166_F_W40_20141230120802Harembyxor är så förlåtande när det kommer till mönster! Dessa är sydda på enklast möjliga vis. Jag lade bara ett par jeans på tyget och klippte runt dem. Jeansen var i mitt fall dessa här bredvid (Lindex). Med lite extra marginal för grenen, och med extra sömnsmån i midjan för resårens skull, blev det ett par sköna byxor. Modellen är lite hjulbent för extra rörlighet.  I ärlighetens namn så blev denna gren däremot inte tillräckligt låg, så jag skall faktiskt byta ut resåren mot mudd istället och nästa gång lägger jag på mer helt enkelt. Fickorna ritade jag ut på frihand och gjorde i övrigt som på denna tuten. (Lättsydda haremsbyxor med väldigt låg gren har jag gjort en beskrivning på här)

Sonen älskar dem i alla fall och det är ju en självklarhet att BraLLan-sonen skall få Myror-i-brallan-byxor. Tyget kommer från Tyglycka och heter ”Ants Grey”.

Inlägget är i samarbete med Tyglycka

Kommentera

