Doris på Sy-träff

20150712_9542De senaste 4 dagarna har jag spenderat på SY-lan. Vad innebär det? Jo, vi har varit 20 stycken som har bott i en bygdegård och sytt till långt in på småtimmarna. 4 stycken var vi som åkte tillsammans från Göteborgstrakten ner till Skåne. Många mil i bilen, många symaskiner i bagaget, många meter tyg  och många nya bekantskaper. Det var helt enkelt alldeles underbart!

20150712_9479

Detta blev ett av mina favorit-kit från sy-träffen. Båda tygerna är nyheter från Znok; mönstrade tyget Doris och enfärgad jersey.Spetsen som jag använt för att fålla kragen och toppen kommer från 3exter. Mönstret på byxorna är eget, men är i grunden en slags tajt harembyxa. Gällande linnet kommer inspirationen från Ottobre som i ett av sina senaste nummer har ett mönster med knytning på axlarna. Min har endast knytning på ena axeln. Min sy-vän Renis tipsade om att knyta ändarna på banden istället för att fästa dem och det gillade jag. 20150712_9546
Inlägget är i samarbete med Znok. 

One thought on “Doris på Sy-träff

Kommentera

