Äppel päppel….

IMG_7135Detta tyg släpptes av Tyglycka i samband med syfestivalen i Borås förra helgen. Det är höstiga äpplen och 3exter har gjort matchande sybehör, både clips och knappar. Spetsarna och det tryckta bandet kommer också därifrån. Som ni kanske vet är ju detta ganska vanligt förekommande när det kommer till 3exter och Tyglycka. Kul tycker jag som syr så mycket i deras grejer. Man kan vara lite extra matchande och kreativ. Den gräsgröna mudden kommer också från Tyglycka.

IMG_7140

En ”negativ” sak med att sy med spets är att det inte syns att man ansträngt sig med mönsterpassningen. Här har jag klippt ut frontdelarna från två olika rapporter på tyget så att det skall smälta samman perfekt och inte ”fattas” när tygerna läggs omlott vid knappkanten. Men på grund av spetsen syns inte min noggrannhet. Eller så kan man se det positivt. Jag behöver inte vara så noggrann nästa gång jag använder spets. Spetsen förlåter (nästan) allt.

Mönster på helpyjamasar finns lite varstans. Ottobre nummer 6/2014 har en liknande som denna, fast med raglanärm. 
IMG_7139

Inlägget är i samarbete med 3exter och Tyglycka

 

Kommentera

