Byxor med spetssnöre

IMG_7201IMG_7202Denna vecka befinner jag mig med mina marinbiologielever på Tjärnö marinbiologiska fältstation så syrummet står tomt därhemma. Men jag har förberett ett litet inlägg sedan innan.

Tyget var en av Tyglyckas nyheter under Syfestivalen i Borås och heter ”Hills and trees”. Här har jag kombinerat med Ochra muddväv från NOSH (via MeMbA). Spetsen, strechspets 25 mm, kommer från 3exter.

Spetsen i midjan fyller ingen funktion utan är bara där för prydnad. Jag har sytt två knapphål. Här beskriver jag hur jag gör halvmanuella knapphål på min maskin.

Inlägget är i samarbete med Tyglycka.

Kommentera

