Det pluttigaste som jag sytt

IMG_7737

IMG_7667Nyligen sydde jag lite plagg till en kompis kommande tvillingar. De var ca i strl 44. Men jag testade också ett ännu mindre mönster, detta är ca 38. Enligt en storleksguide jag hittade motsvarar det såpass små barn som mellan 1200 – 1900 gram. Bebisarna i hennes mage är redan större än så, så dessa får hamn hos någon prematur-insamling. Filtarna är i mindre format de också, 40 cm x 60 cm stora.

Mönstret har jag fått i en prematurgrupp på Facebook.

Materialet är alla 4 nya färgställningar av Doris (från Znok). De är något mindre i varianten än den förra. Jag gillar detta, färgglatt samtidigt som det är lite stiligt. Istället för svart, som den tidigare Doris-vairanten, är det en väldigt mörk grå som är den mörkaste kullen på mönstret. Därför har filtarnas baksida också fått vara i koksgrå velour (från Stoff&Stil). Mudden är från Andersson&Hjalmarsson. Knapparna kommer från 3exter.


IMG_7735

 

One thought on “Det pluttigaste som jag sytt

  1. Dina otroligt fina filtar gav mig inspiration till att prova på liknande själv (dock vändsydd då jag är nybörjare och är lite skraj för kantband). Är jättenöjd med resultatet – så tack för inspirationen! 🙂

Kommentera

