Lite Halloween

IMG_7623

IMG_7694Nu är det redan mitten av november, men så här snygga var vi sista oktober – på Halloween. Sonen hade fått en läskig mössa och ville ha något som passade. Vi körde en klänning med blodfläckar. Fläckarna är gjorda av stryka-på-vinyl från GladaGrodan. Texten och blodfläckarna har jag skrivit ut med en särskild skärmaskin (Silhouette Cameo), men är man lite flink med saxen går det lika bra att klippa. Lillasyster ville vara en blodpöl från kniven på storebrors huvud. Ja, då blev det helt enkelt en lång röd klänning till det. Jag kommer nog ta av en bit på den och göra om den till en julklänning nu under december. Det blir perfekt.

Mönstret på klänningarna är eget. Men det är bara att dela av en tröja mitt fram, sedan lägga halva nederdelen en bit från vikt kant och förlänga den snett utåt. Därefter rynkar man ihop nederdelen innan den sys fast på överdelen. Till sist fast med ärmen. Glöm inte att lägga till sömnsmåner där du tar av för att rynka.

Min stora krage är en slaktad underkjol från en kompis bröllopsklänning. Den har jag skurit i 5 cm breda remsor som jag sedan knutit runt ett satinband (bandet ligger dubbelt och så drog jag ändarna genom mittenöglan med bandet emellan). Supernekelt! Tanken är att man skall kunna ha den som en tyllkjol om man är är barn och knyter den så runt magen.

IMG_7626

Kommentera

