Fina fåglar

IMG_7805

IMG_7822Till min stora glädje har jag oftast uppdraget att sy presenter från arbetsplatsen i gåva till mina kollegor när de får barn. Mina kollegor är dessutom ganska flitiga med barnalstrandet så många plagg blir det. När jag ändå hade maskinerna trädda i rätt färger fick det bli lite i större storlek. Nu kom ju vintern på sluttampen, men den ljusa bakgrunden med mint och gult får i alla fall mig att få vårkänslor.

Nykomlingen, som i och för sig har hunnit bli ganska många månader gammal, fick den vändbara omlottkoftan. Ena sidan med gröna pippifåglar och andra med gula. Det här med vändbart är ju min favoritgrej. Mina barn älskar dessutom att de kan välja vad som skall vara utåt.

Material: Parrot yellow och parrot mint i design av MiaMea och säljs hos MeMbA. Mudden är från samma ställe med kommer från början från PaaPii. Just denna färg verkar slut. Jag har för mig den hette bränd orange. Den minstgröna tofsen köpte jag hos Indie Fabrics på höstens syfestival.
IMG_7809

Kommentera

