En smula kaos

IMG_8081Januari har verkligen startat med lite allt möjligt kaos. Inte bara av det dåliga slaget, men man kan minst säga att det är fullt upp. Det lite sämre slaget har varit bl.a. vab och inlämning av söndrig symaskin (men HURRA vad fort det gick med maskinen, lämnade in min BabyLock på Tygaffären i fredags och igår måndag fick jag reda på att den är klar).

Innan helgen började detta tyg säljas hos Znok. Det finns i 3 färgvariationer och jag gillar’t. Fint med verkliga siluetter av insekter och inte gullifierat. En av mina favoritsagar som liten var en saga om en jordlöpare som hette Simon. Så extra plus i kanten att jag tycker mig se siluetten av en jordlöpare.

IMG_8044IMG_8042En tunika med extra vinggärm och en klänning med knappar fram och volangresår i kanter och fåll (det är inte exakt den tyllen som jag länkar till, men snarlik). Knapparna med skalbaggar (3exter) passade ju himlans bra till tyget. Den grå mudden kommer från Tyglycka.

FK: På onsdag (27/1) håller Tygaffären och 3exter öppet hus på Industrivägen 37 i Sävedalen kl.16-20. Yvonne har med sig massa tyger och Ulrika säljer från hela sitt lagersortiment. Om mina barn håller sig friska så kommer även jag att vara där och mingla.

Kommentera

