Rosa harlequin och svanar

IMG_8336

Ännu mera mint! Varför inte? Svanar, rosa harlequin och mintfärgad mudd kommer från Tyglycka. Knapparna med rosetter och den rosa spetsrosetten i två lager kommer från 3exter.

I Ottobre 3/2012 finns ett mönster på en Singoallatop för vävt tyg. Den verkar väldigt bred, men man kan nog utgå från den som grund om man vill göra en liknande. Här har jag inte gjort någon resårkanal såsom jag brukar utan jag har rynkat runt hals och ärmar och sedan kantat. Ena stycket har jag delat på mitten och även kantat runt om. Tanken är egentligen att knapparna skall sitta på baksidan, men man kan ha den på vilket håll som helst. Byxorna är gjorda på samma sätt som i denna tutorial, men jag gör öppningen upp mot midjan istället för helt på sidan.

IMG_8347

2 thoughts on “Rosa harlequin och svanar

Kommentera

