Kläder till mässan

IMG_8475

Det är inte många dagar kvar nu! Nästa torsdag beger jag mig mot Stockholm tillsammans med Ulrika (3exter). På fredagen öppnar Syfestivalen. I 3exter-montern kommer även Tanja (ZigZag Dezign) vara med.

Tygerna kommer från Tyglycka och släpps på festivalen.Alla spetsar kommer från 3exter, liksom lapparna.

IMG_8464

Nedan följer en liten beskrivning på hur jag gjort scarfarna. Först är tyget klippt till en väldigt stor triangel. Hela tygets bredd (vilket i Tyglyckas fall är hela 180 cm) och ca 40 cm hög. Sedan har jag klippt två remsor a 6 cm höjd x fullbredd som jag har fållat med spets och sedan rynkat. Denna lilla volang har jag sytt fast ca 10 cm från kanten på triangelns ”ben”. Därefter har jag sytt fast 2 rader spetsar rakt på tyget. Till sist har jag gjort en likadan stor triangel i det grå-randiga tyget som lagt räta mot räta och sytt ihop med triangeln med all spets på.

Beskrivning på hårbanden finns här!

IMG_8387

IMG_8393

Kommentera

