Rosa katter

IMG_9625

IMG_9629.jpgDet är mest storebrodern här hemma som blir bjuden på kalas. Men nu i helgen var det dotterns tur – dessutom var det ett katt-kalas. Lyckan var stor! Dottern bad mig sy en rosa kattdräkt OCH en kattdräkt till födelsedagsbarnet. Jag blev sugen på idén, men det blev inte 2 kompletta dräkter utan presenten blev tröjan här bredvid. En likadan som dotterns, förutom att huvan inte är fodrad. Dottern blev väldigt nöjd och jag blev ännu nöjdare.

IMG_9638

Material: Tröjorna är gjorda i melerad rosa collage med flossad baksida (från Tygaffären, Göteborg). Det finns ingen webshop (än), men det går säkert och kontakta om man vill köpa. Den blågrå mudden som används är från Tyglycka. Byxorna är sydda i finskproducerad jaquardstickad ekologisk bomull från Vanja Sea.

IMG_9604

IMG_9661Mönster: Tröjorna är hoodtröjor där jag sytt öron som jag stoppat och sytt fast för hand (finns massor av olika modeller på hoodisar i exempelvis tidningen Ottobre). Svansen är enklast möjliga; en lång rektangel som jag sytt ihop, stoppat och sedan sytt fast på en rundel av resår. Byxornas mönster är från JNY (i samarbete med mig) och eftersom det tagit slut kommer det tryckas upp igen senare i vår.

DESSUTOM passade jag på att införskaffa mig en riktigt stor skärmatta när jag var på Tygaffären i veckan. Det var verkligen inte planerat, men den stod där i butiken och plötsligt kände jag att jag ”behövde” den. Jag måste säga att det är otroligt skönt med en större skärmatta. Denna är dubbelt så stor som min gamla (60×90 istället för 45×60) och kostade 375:-.
IMG_9607
Inlägget är i samarbete med Tygaffären

Kommentera

