Vikresår som snörning

IMG_9689IMG_9796Grunden på denna klänning är exakt likadan som den i förra inlägget. Skillnaden är bara att jag har kantat med vikresår istället för spets.

Vanligtvis när jag kantar med vikresår gör jag på samma sätt som med vanligt kantband när det kommer till att fästa. Men denna gång klippte jag ett litet jack mitt fram som jag sedan började och slutade vid. Ändarna som blev över använde jag till att knyta en liten knut. Med andra ord är det betydligt enklare att genomföra och samtidigt ger det en liten extra detalj.

Material: Bambi från Znok och rosa vikresår med vita prickar samt rosett från 3exter.

IMG_9674Inlägget är i samarbete med Znok och 3exter

2 thoughts on “Vikresår som snörning

Kommentera

