Älv-världen som favorit

IMG_0089IMG_0073Detta är ett av mina, och dotterns, favorittyger just nu. Den är sydd i en favoritmodell och så har jag använt min nya favoritspets. Dessutom är det en av mina favoritfärger på mudd.  Mycket positiva ordalag här med andra ord.

Material: Fairytale pink från MeMbA, grå strechig spets 15 mm från 3exter och mudd från Tyglycka.

Mönster: Det har funnits många liknande plagg med en separat okdel och rynkad underdel i Ottobre det senaste. Nyaste barnnumret har en kortärmad version som man till exempel skulle kunna utgå ifrån. I tillägg kan man lägga en vingärm (här har jag en beskrivning på det).

IMG_0103

Om jag kan kantar med en ganska smal spets, som i detta fallet där den är 15 mm, så lägger jag den inte längst ut i kanten när jag bandkantar. I sådana fall försvinner så mycket av spetsen. Istället lägger jag den några millimeter från kanten. Exakt samma gör jag när jag har den i mudden.

IMG_9460

Kommentera

