Vattenmeloner

IMG_0224

IMG_0193Vattenmeloner verkar hett i år. Men just detta är faktiskt ett gammalt tyg. Eller ja, något år eller så. Jag köpte det i ”indie fabrics” monter på Älvsjömässan förra våren (tror jag).

IMG_0387Mönster: Enkel A-linjeformad klänning utan ärm. Framstycket har jag lagt en liten bit från vikt kant (ca 5 cm) – röda markeringen är originalmönstret och den svarta markerar hur den blev i denna version. Sedan har jag sytt en raksöm (blå markering) med framstycket vikt räta mot räta. Det blir därmed ett slags motveck mitt fram och där sömmen är gjord har jag satt en bomullsspets och några knappar som dekoration. Även fickorna har fått bomullsspets och fickpåsen vände jag åt andra hållet och gjorde öppningen så det precis passade med en melonhalva.

Material: Tyget är köpt hos IndiFabrics, men jag vet inte vilken av de finska tygbutikerna som var ansvariga för just detta tyg. Mudden kommer från Tyglycka. Bomullsspetsen och melonknapparna är från 3exter. 

IMG_0196

4 thoughts on “Vattenmeloner

Kommentera

