Vilande rävar

IMG_0535Ännu ett tyg som har matchande knappar! Ni vet ju att jag gillar det starkt.

Även jag behöver ju utveckla mig så denna gång gjorde jag INTE koftan vändbar., som så många gånger förr. Den är i och för sig fodrad, så den är i princip vändbar. Men för att göra något annorlunda så satte jag knapparna på små vändsydda flikar som jag sytt i mudd och förstärkt inuti med vilseline. Den lilla fliken sticker fram mellan fodret och tyget och är fastsytt med stickningssömmen.

Material: Sleeping fox från Strömming (design Räven&Ugglan), velour från Stoff&Stil, mudd från Tyglycka och knappar från 3exter 

IMG_0566

Inlägget är i samarbete med Strömming

Kommentera

