Midsommarkläder

IMG_0660

IMG_0718Midsommarhelgen är över och sommaren är därmed igång. Vi firade i Kungshamn i min farmor och farfars hus tillsammans med kompisar. Eftersom parken renoverades blev det inget stort allmänt firande för oss. Att ta sig till Smögen kändes för omständigt och stressigt (och trångt). Men vi fick ihop en alldeles egen midsommarstång på gårdsplan istället inklusive en liten omgång dans. Blomsterplockning, kransbindning, krabbfiskning, bad och massa mat ingick såklart också.

Barnen och jag hade matchande kläder i tyg med löjtnantshjärtan från Tyglycka (design Erika Norén). För att inte ta något fokus från det fina tyget så kantade jag med samma tyg som plaggen var i. Dottern önskade en rosett på sin (ja, hon önskar sig  i och för sig rosetter på alla sina plagg sedan hon hittade min rosett-gömma) och denna stora gammelrosa från 3exter matchande finfint.

IMG_0740

Mönster: Mitt vuxenmönster är Onion 2022 (utan ärm) som finns hos bl.a. MeMbA, dotterns klänning är en liknande som denna och sonen har en vanlig t-shirt.

IMG_0123

 

4 thoughts on “Midsommarkläder

  1. Åh så fina! Tackar för tipset. Både tyget och mönstret har jag redan köpt efter att ha sett dem här i din blogg, så det kan du hälsa Tyglycka och Memba 😋. Tyglyckas mönstrade trikå funkar verkligen att bandkanta med, helt otroligt! Andras tyger bara rullar sig kanterna så man kan bli tokig.

Kommentera

