Träd-body

Mönster: Helt eget mönster med knäppning på ena axeln

Tyg: Tyget ”Träd” från Mjukatyger. Design av Johanna Ahlard. Vit muddväv och vita jerseyknappar

Kommentarer: Jag har ju haft svårt att hitta ett mönster som jag verkligen gillar till bodys. Detta har jag gjort för ett tag sedan och detta är andra försöket på samma mönster. Denna gång gjorde jag den lite mindre (jag hoppade över sömnsmånerna helt enkelt). Det var ett bra val, men jag skulle ha låtit sömnsmånen vara kvar i halsringningen. Ett annat misstag var att jag gjorde muddväven i halsen lite för lång. Jag råkade göra den närmare 80 % av ringningslängden. Det borde ligga på ca 70 % tror jag. Det hade nog varit bättre om den hade varit snävare och dragit åt ringningen lite grann. Att ha vit muddväv i halsen är för övrigt inte världens bästa val. Den är redan lite missfärgad av tomatsås trots att den bara använts en gång.

Lämna en kommentar