Lite hemmakär

20140330_1147

Nu är ju inte jag från exakt Bovallstrand, utan mitt föräldrahem ligger ett par kilometer från Bovall. Men det hindrar mig inte från att vara patriotisk gällande en av de bästa platserna som finns. Bovall var trots allt det närmsta samhället under min uppväxt så det känns helt klart som hemma. En riktig pärla är vad det är, helt klart bäst på västkusten.

Tyget med valar samt mudden kommer från MeMbA, knapparna är från 3exter, randiga tyget från Jonic och så har jag satt lite stryka-på-vinyl på kläderna (just denna kommer ej från GladaGrodan som jag länkar till, men tjejen jag köpt av säljer inte längre.

20130717_4286Bilden ovan är från i somras. Oj, nu är det ju snart sommar. Nästa torsdag reser jag iväg på jobb till sommarvärmen. Jag skall ju jobba ombord på vårt skolfartyg och skall segla med mellan Miami (Florida) – Charleston (South Carolina) – Bermuda. Då kommer jag inte hinna blogga så mycket på den här sidan, men ni hittar mig på skolans hemsida under rubriken befälsrapporter från och med påskhelgen. När jag kommer hem igen i mitten av maj är det ju förhoppningsvis färdig vår här hemma. Vet ni förresten om det finns några bra tygaffärer i några av hamnarna? Vet faktiskt inte riktigt hur jag skall klara en månad utan symaskiner. Voine voine…

20140330_1149

One thought on “Lite hemmakär

Kommentera

