Jämtländska skogarna

Nu när ett paket är på väg ner till mig från Åre (JNY), så har ett paket från mig precis landat några mil därifrån.

Min fina (favorit)kusin som precis flyttat dit från Göteborg fyllde 30 igår och hade önskat sig hemsydd mössa.

Hon har alltid gillat lila, älskar hundar och kommer från västkusten, så mönstren på mössorna hade en tanke; lila trucks (MG-tyger), fiskaremönstrat (Lilofant), taxar (Stoff&Stil) och bulldogs (LiandLo). Alla mössor är i ”baggy-style”, men man kan vika upp ett brätte om man vill ha tajt på knoppen.

Bilden är stulen från kusinens blogg eftersom jag glömde fota.

4 kommentarer på “Jämtländska skogarna

  1. Aj LÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖV thäm!! 🙂 M försökte för övrigt snabbt sno den turkosa med bulldogsen på. ”jag kan väl få låååååååååna den ett tag bara”… Men han fick snällt lämna tillbaks den (LÄS: Jag ryckte av den från hans huvud och sa DEN ÄR MIN) Fin bloggen har blivit förresten!:) Kramar (Från en favoritkusin till en annan favoritkusin)

  2. Vad är förresten benämningen på sånt tyg som du använt? Det stretchiga alltså? Tittar lite på tyger och fattar inte så mycket…:)

Lämna en kommentar