Apor

Vanligtvis syr jag inte på beställning i storlekar över 92 (ibland även 98/104). Men denna gång gjorde jag ett undantag. Storleken är ca 116. För att vara på säkra sidan så utgick jag från plagg som föräldrarna tyckte satt bra och mätte på dem. Detta är resultatet. T-shirten är bred i passformen, så det blir nog luftigt och skönt i sommar. Skall bli spännande att se hur bra de passar.

Material: Jersey med apor. Jag köpte det på MG (som har lagt ner), finns även på Ohlssons. Tunt, vävt  jeanstyg från Stoff&Stil och även muddväven är från Stoff&Stil.

Jag vågar inte ha dessa kläder framme här hemma. Storebror skulle bli jätteavundsjuk om han fick syn på dem och fick reda på att de inte är till honom. Allt som kan tänkas vara NickeNyfiken är han galen i.

One thought on “Apor

Kommentera

