One-size singoalla

Singoalla-klänning är perfekt när det är varmt. Luftigt och härligt. Extra bra när man är lite ny på det där med att inte ha blöja. Gör man den lite kort blir den utmärkt eftersom man inte behöver hålla upp klänningen så mycket när man skall kissa, men den täcker ändå bättre än bara en t-shirt.

Denna klänning fick resårkanal med CoverProns aviga enkelsöm samt dekorsöm längs med raglansömmarna. Dekorsömmen blev avig bred dubbelsöm, liksom fållen.

Tyget är e-slöjds fantastiska interlock. Snygg och skön. Har hört att det är just denna som klädmärket geggamojja använder sig av. (Uppdatering: Fick en rättelse av en representant från E-slöjd. Geggamojja köper inte sina tyger från E-slöjd, utan Geggamojja köper liknande färgkombinationer från utlandet).I vilket fall är tyget producerat här i Sverige. Butiken ligger i västra Sverige, Vårgårda.


Det bästa med denna modell är att lillasyster kan ha samma storlek. Så på dessa bilder är det både ett barn i strl 74 och ett barn i strl 98 som har klänningen. One-size-fits-all.

Och vad jag tycker om rosa och brunt tillsammans! Titta vilka fina retrotyger jag fått tag på. Ena är ett lakan jag köpt i en FB-grupp. Det andra är en duk jag har fått av min mamma. Jag börjar gilla retrotyger allt mer. Inte bra alls; jag vill inte få ett nytt slags tygberoende. Vi får hoppas jag kan hålla mig i kragen lite. Har plockat lite mer hemifrån mammas gardinlåda och fått ett påslakan av mormor. Men det får jag visa en annan gång.

Kommentera

