Knyt-top


20140402_1233

20140402_1227För ett tag sedan sydde jag ju en klänning med mustascher efter detta mönster, Onion 2022 från MeMbA. ganska direkt kände jag att detta kommer bli mitt nya favoritmönster. Det är det också, men jag har inte riktigt hunnit att prioritera sömnad till mig själv. Men nu så!

När jag väl började klippa märkte jag att detta kommer inte att gå. Jag hade glömt bort att framstycket är dubbelt och tyget skulle inte räcka. Men det löste sig. Jag gjorde den ärmlös och delade bakstycket i 2 delar så att jag kunde lägga ut mönsterdelarna på tyget lite bättre.

Jag är supernöjd!

Tyget är ekologisk jersey från NOSH och kommer från MeMbA. Ärmhålen, ryggen och fållen är kantad med vikresår från Bibbis.

Inlägget är i samarbete med MeMbA

4 thoughts on “Knyt-top

  1. Hej vill göra denna till sommaren. Men undrar hur du ändrade om den för att göra den ärmlös?
    Det var ju så snyggt 😀

Kommentera

