Åkpåse de-luxe

Så, då var den äntligen klar! Åkpåse/babyoverall för lill*n att åka hem i från BB. Den är så bra i och med att det går att veckla upp den mycket utan att väcka sovande bebis. Jag klippte delarna i somras och har sytt lite då och då på den. Den var faktiskt riktigt lättsydd, trots foder och allt. Den klipps ut i ett bakstycke ett framstycke och två ärmar, så det är inte många bitar (x 2 då eftersom den är fodrad).

Mönster: Ottobre 3/2003 men med lite ändringar. Jag sänkte grenen och förlängde benen. Ärmarna fick muddar och jag använde knappar istället för kardborrdeband.

Tyg: Strechfrotté från JNY-design och foder av grön velour från Stoff och Stil.

10 kommentarer på “Åkpåse de-luxe

  1. Å vad fin!
    Smart med knappar istället för kardborrband. Hur många ”riiiiiiiiitsch” har man ångrat när en bebis sover?? Klart det ska vara i princip ljudlöst. Kardborrband, hrpmf *mutter, mutter*, hur tänker de då??

  2. Pingback: Årets första: en liten overall | Brallan syr

  3. Hejsan,

    Har precis hittat din blogg och är verkligen imponerad över din kreativitet och förmåga att sy! Själv fick jag en symaskin för ett par månader sedan bara och är verkligen nybörjare. Efter att ha sett din underbara åkpåse har jag gett mig på ett försök… Fick ihop delnarna men förstår inte riktigt hur jag ska få till stickningarna på ett snyggt sätt… Skulle du ha något emot att förklara hur du gjort??

    Med vänlig hälsning
    Sara

    • Stickningarna runt sydde jag bara med raksöm. Det gäller att kolla så att övertråden är lagom spänd och blir det inte bra ändå, så byt nålar. Vad är det som blir problematiskt? (Och tack för komplimangerna)

      • Hej igen och tack för ditt svar. Det blir liksom bubbligt/knöligt på framsidan på något vis… Jag får noginse mina begränsningar och leva utan stickningar 🙂 Lillebror ska åka hem i den vilken dag som helst (om han behagar komma ut :))

  4. Hej!
    Jattefina saker du har gjort och visar har pa din blogg.
    Jag skulle garna vilja veta vart jag far fram monstret for denna akpase.
    Nar jag soker pa ottobre sa hittar jag det inte.
    Mvh
    Maria

Lämna en kommentar