Skulle ju bara…

Skulle ju bara in till Stoff&Stil och köpa lite smalspårad manchester för att kunna sy en beställning jag fått på ett par byxor. Och ut kom jag med detta. Lite mer än vad jag tänkt. Översta raden är vanlig jersey med lycra. Första tyget på andra raden likaså. Sedan kommer en assorted jersey från Stuv-bordet (fjärilarna) och längst ner till höger två olika smalspåriga manchestertyger.

Man kan väl säga att tygpengarna har sinat, snabbare än snabbast. Men jag trivs så bra med mitt överfyllda tygförråd. Har just nu ingen brådska alls. Tycker det är så kul att sy med de tyger som inte finns att köpa längre. Jag ser det som en samling. Risken är ju tyvärr att man hinner tröttna på tyget innan man ens har sytt i det, men den risken är värd att ta.

Ugglorna, djuren, äppe/päron och cupcake är nyheter inför våren 2012. Katalogen kommer 2 februari. Antar att de släpps på hemsidan samtidigt.

One thought on “Skulle ju bara…

  1. Pingback: Beställning via Epla | Brallan syr

Kommentera

